piątek, 10 czerwca 2016

"Bogini oceanu" - P.C. Cast

Cytat: "-Kurna jego mać!... Jestem rybą!"
Gatunek: fantasy, romans, adult, mitologia
Czas i miejsce akcji: czasy współczesne, Ameryka 
O czym: Christine Canady, Sierżant Sił Powietrznych, to kobieta, która w dzień swoich urodzin robi szaloną rzecz i odprawia rytuał w blasku księżyca, prosząc o więcej magii w swoim życiu. Jak się później okazuje, już następnego dnia, dzieją się niezwykłe rzeczy, ale to nie wszystko. CC sama staje się magiczną istotą, która zostaje przeniesiona do innego świata...
Opinia: Miałam farta i natrafiłam na dużą promocję w księgarni, a że do tego P.C. Cast to jedna z moich ulubionych bohaterów, musiałam mieć tę książkę! Oczywiście od początku spodziewałam się, że książka będzie mi się podobała.
Książka w sama w sobie jest magiczna! Bardzo szybko się ją czyta, choć miałam małą nadzieję, że bardziej poznam podwodny świat, aczkolwiek więcej, moim zdaniem, działo się na lądzie niż w wodzie, choć może to atut, bo czytelnik nie może się doczekać, tak samo jak i CC, kiedy powróci do morza... Przy czytaniu towarzyszyły mi jak najbardziej pozytywne uczucia. Nie było ani razu myśli typu: "Kiedy w końcu skończę to czytać...". Przyznam szczerzę, że nie spodziewałam się takiego końca [nie będę spoilerować :)] - tak się wzruszyłam, że aż łzy popłynęły. P. C. Cast naprawdę umie nas rozśmieszać, wzruszać, a co najważniejsze czegoś nas nauczyć.
Jedni mogą mówić, że jest ona błaha, drudzy, że nie ma w niej nic szczególnego, a ja wam powiadam, iż jest to piękna bajka - tak, dokładnie, bajka, która zawiera kilka morałów. Jakich? Musicie się sami przekonać, które przemawiają do was.
Dla kogo: Książka jest dla młodzieży, ale myślę, że dorosłym również by się spodobała, szczególnie tym, którzy lubią książki na podstawie legend, baśni czy też mitów. Ja na pewno zachowam tę książkę na swojej półeczce i nieraz do niej powrócę...
Moja ocena: 4/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz